Köanmälan

Här har du läsa om hur du går tillväga för att ställa ditt barn i kö och ansöka om plats hos oss. Eftersom de formella regelverken är olika för förskola respektive skola så är det också separata köer till dessa. Det innebär att om ni önskar att ert barn ska börja på vår förskola och sedan gå vidare till vår förskoleklass, behöver ni ansöka om plats till båda enheterna.
Har du några frågor om ansökan och vår kö, kontakta vår expedition på info@backeboskolan.se

Förskolan

För att få plats i vår förskola anmäler du ditt barn via Nacka kommuns gemensamma kösystem, Nacka24. När vi får en ledig plats på vår förskola så erbjuds det barn som står först i kommunens kö platsen. Om familjen tackar nej så går frågan vidare till nästa sökande i kön.
Nacka kommuns kösystem

Grundskolan

För att få skolplats på vår grundskola behöver du vara anmäld i skolans egna kö, Babarn. Anmälan kan du göra när som helst under året genom att fylla i vår köanmälan. Kriterierna för antagning är anmälningsdatum till kön samt förtur för syskon och de barn som kommer från vår egen förskola. Om du erbjuds plats kan du tacka nej en gång och ändå stå kvar i kön. Tackar du nej till erbjudande ytterligare en gång tas du bort från kön och behöver göra en ny köanmälan om du är intresserad av plats vid ett senare tillfälle.
Köanmälan till Backeboskolans grundskola