Skolval 2022

Nu närmar sig skolvalet för alla som ska börja förskoleklass ht 2022. På denna sida publicerar vi information som du som vårdnadshavare kan behöva för att denna process ska fungera så bra som möjligt.

Informationsmöte inför skolvalet
10 december kl 16-17
Under mötet kommer vi att berätta om skolan och vår pedagogik. Vi kommer även att berätta lite mer specifikt om vår förskoleklass och ge utrymme för frågor från er föräldrar. Kom gärna lite tidigt och besök vår julmarknad innan mötet. Se nedan.

Julmarknad
10 december kl 14-16.30
Kom och besök vår julmarknad! Här kan du få en känsla av skolan som är svår att beskriva i ord på ett möte. Så passa på att äta och dricka lite gott och mingla runt bland elever, föräldrar och personal. Kanske hittar du till och med en lämplig julklapp bland marknadsstånden med hantverk och delikatesser?

Ställ ditt barn i kö
För att kunna bli antagen till Backeboskolan behöver ditt barn vara registrerad i vår kö. Det gör du här:
Anmäl ditt barn till vår kö

Viktiga datum
31 januari
Vi skickar en förfrågan till alla i kön om de är intresserade av plats på Backebo ht 2022.

6 februari
Sista dag att svara på vår förfrågan. Vi fyller därefter klassen utifrån kötid och förtur för de barn som går på vår egen förskola eller som har syskon på skolan.

15 februari
Vi meddelar alla som sökt plats på Backeboskolan om de fått plats eller ej.

Nacka24
Alla som väljer skola i Nacka kommun behöver också registrera sitt val i kommunens system Nacka24. Hur detta går till får ni information om från kommunen. Deras system kommer att vara öppet 15 februari-

Frågor?
Om du har några frågor så är du varmt välkommen att höra av dig rektor: jessica.grandin@backeboskolan.se