Nu är den här – filmen där Backebo spelar huvudrollen

Under flera år har filmaren Bengt Danneborn tillsammans med skolans grundare och tidigare rektor, Susanne Spjuth, arbetat med att göra en film om skolans pedagogik. Resultatet är en film som vill utmana och inspirera lärare, elever, föräldrar, politiker och andra med intresse av skola och lärande i bilden av vad en skola kan och ska vara.

Vad händer om man börjar i en ände där mod, lust och vilja att lära och utvecklas står i centrum? Där kreativitet och lek inte ställs mot kunskap och goda resultat utan istället är själva utgångspunkten?

Filmen visades för första gången under hösten 2020 och har sedan dess nominerats och vunnit pris på flera internationell filmfestivaler.

Vill du veta mer, eller boka en filmvisning med eller utan tillhörande workshop/seminarium? Kontakta: camilla.fogelstrom@backeboskolan.se