Vad roligt att du är intresserad av Backeboskolan. Här har vi samlat information om hur du går tillväga för att ställa dig i kö och ansöka om plats hos oss. Eftersom de formella regelverken är olika för förskola respektive skola så har vi varit tvungna att separera dessa. Har du några frågor om ansökan och vår kö, kontakta då vår administratör isa.bohlin@backeboskolan.se

Grundskolan

För att få skolplats på Backeboskolan måste du stå i vår interna kö. Kriterierna för antagning vid skolval är anmälningsdatum till kön samt syskonförtur. Själva skolvalet gör du via Nacka24.
Ställ ditt barn i kö
Nacka24

Förskolan

Till förskolan ställer du ditt barn i kö via Nacka kommuns kösystem. Så snart vi har en plats ledig så erbjuds det barn som står först i kommunens kö platsen. Om familjen tackar nej så går vi vidare till nästa. Det går inte att ställa sig i kö till en särskild förskola.
Ansökan köplats i Backeboskolan