Vem är du?

Jag heter Emilia Wikström och är Levande verkstadspedagog med bakgrund i konsthistoria, samtidskonst och drama. Har tidigare arbetat på fritids i city och Hässelby samt frilansat som konstpedagog på en massa olika museum och konsthallar. Jag ser fram emot att odla en grönsaker i min nya trädgård och upptäcka Nacka på min cykel i sommar. Jag kan jonglera med eld och ibland sitter jag barnvakt åt en chilensk fågelspindel som heter Muffet.

Vad är din roll på Backebo?

Jag är fritidshemspedagog och samverkare i årskurs 2. På fritids kommer jag arbeta mycket med levande verkstad, men hoppas även kunna smyga in både drama, filmskapande och cirkus!

Vad ser du särskilt fram emot (vad gäller jobbet)?

Jag ser fram emot att lära känna alla elever och såklart leka, ha kul, lära oss av varandra och framförallt kunna skapa tillsammans med en massa roliga material och teman! Jag drömmer lite om att göra ett stort ”bra att ha”-förråd med allt möjligt skrot och skräp vi kan bygga och experimentera med!