Vi välkomnar Kim till kollegiet på Backebo!

Mitt namn är Kim Sihlberg. Jag är 35 år och bor i Orminge med min sambo och våra två barn (3 och 7 år). Jag är uppvuxen i Ektorp/Skuru. I januari 2024 blev jag klar med förskollärarprogrammet vid Stockholms universitet. Innan jag bestämde mig för att studera till förskollärare, jobbade jag 10 år på Systembolaget i Orminge centrum.

Jag gillar att konsumera all sport som går att se på men även att själv utöva idrott. Just nu spelar jag korpfotboll i Eken United och på sommaren spelar jag gärna golf med familjen. Ett annat stort intresse är musik, lyssnar på det mesta, men föredrar musik som gjordes innan 90-talet. Gillar även att hålla i och skapa musikquiz.

Jag kommer att vara förskollärare på Backebo förskola och i den rollen är min första prioritering såklart att se till att alla barn trivs och får chansen att utvecklas till sitt bästa jag. Men jag ska även se till att vi följer upp och uppfyller läroplanens mål och de egna mål vi har.

Vad ser du särskilt fram emot (vad gäller jobbet)?
Jag ser verkligen fram emot att få lära känna alla barn och er vårdnadshavare, och det ska bli superkul att få utvecklas tillsammans med barnen och alla härliga kollegor.

Tveka inte att ställa frågor till mig när vi ses på gården =)
Vänliga hälsningar,
Kim Sihlberg