Jag heter Eva Svensson och kommer ursprungligen från Karlskrona. Jag gillar att umgås med familjen, gärna utomhus t ex i skogen, på sjön etc. Har också tre olika symaskiner som jag försöker hålla igång med hobbysömnad till mina barn och ibland även mig själv. Har haft min lärarlegitimation sedan 2006 och har jobbat med alla årskurserna f-6. Jobbade bl.a. två år på Svenska skolan i Wien. Tog lite senare en paus från lärarjobbet och gick en utbildning på Hyper Island, vars metodik jag verkligen är intresserad av och har därefter börjat älskar att hålla workshops. Denna utbildning tog mig till London där jag jobbade som projekt- och produktionsledare på webbyrå och sedan på Viaplay här i Stockholm.

Onödigt vetande om mig är att jag älskar ägg och äggen i äggkartongen hemma ligger alltid i ett symmetriskt mönster samt att jag måste ha ljudet på tv:n på ett jämnt tal 😝

Jag har varit föräldraledig men är nu tillbaka på Backebo i samma arbetslag som innan, F-3. Jag är mentor och undervisande lärare i förskoleklass. Jag jobbar också på morgonfritids varje dag.

Vad ser du fram emot lite extra?
Mitt mål varje dag är att se alla barnen och bygga starka relationer. Jag vill visa att jag bryr mig och att jag lyssnar men att jag också är rak och tydlig med vilka regler som gäller och hur man är mot varandra. Vid ömsesidig respekt kommer också glädjen och möjligheten att lära och upptäcka nya saker tillsammans.