Vi välkomnar vår nya medarbetare, Jimmy Christensen, till kollegiet på Backebo!
Läs mer om honom och vad han ska göra på Backebo i intervjun nedan!

Idrott och fysisk aktivitet är mitt stora intresse och jag gillar ALLT. Skateboard, pingis, basket, klättring, u name it.
Jag är utbildad undersköterska och har arbetat inom geriatrik, palliativ vård samt operation. Jag har även jobbat med försäljning inom IT och telecom, men de senaste åren har jag arbetat inom skolbranschen och har verkligen hittat min rätta miljö och passion!

Min roll på skolan är ganska flexibel vilket jag gillar. Min titel är lärarassistent vilket innebär att jag bistår lärarna med allt som kan behövas. Det kan vara administrativt, men framför allt genom att vara ytterligare en pedagogisk resurs i undervisningen. Jag arbetar även på fritids på eftermiddagarna och hoppas där få användning av mitt intresse för fysisk aktivitet.

Vad ser du särskilt fram emot här på Backebo?
Jag ser särskilt fram emot att lära känna alla elever. Min stora drivkraft är den glädje och energi jag får av att arbeta med barn. Det låter kanske som en klyscha men jag tycker att det är så kul! Jag vill motivera, engagera, och utmana alla barn och jobba med värdegrund, genus och normer så att vi alla får vara så hela och sanna personer som vi kan.