Vi välkomnar Jonas Grandin till Backebos kollegium!
Är du nyfiken på vem han är och vad han ska göra på Backebo? Då är det bara att läsa vidare!

Vem är du?
Jag är utbildad kock och har drivit flera restauranger. En sak jag är väldigt stolt över är att ha jobbat på Nobelfesten två år.
Man kanske inte kan tro det när man ser mig, men jag har också vunnit 5 sm guld i rodd 🙂 Mina största intressen är att se på ishockey och att vara involverad i dotterns fotbollslag.

Vad är din roll på Backebo?
Jag är anställd som Intendent. I min roll ingår att tillaga den vällagade mat vi har på Backeboskolan men också att utveckla vårt kök tillsammans med personal, elever och vårdnadshavare. Det vore också fint att få vinna några priser eftersom jag anser att vår mat är” topnotch”. Den andra delen i min roll är kopplat till fastighet och systematiskt arbetsmiljöarbete. Det handlar om allt från att skotta snö till att genomföra skyddsronder och upprätta och jobba efter en fastighetsplan så att våra fina hus fortsätter att vara fina och välskötta.

Vad ser du särskilt fram emot här på Backebo?
Eftersom jag har jobbat en tid på Backeboskolan tidigare så ser jag fram emot att träffa alla barn igen. Sedan siktar jag på att vi ska nå ut och inspirera andra skolor/förskolor till bra matlagning med ett hållbarhetstänk. Att skriva en kokbok om den mat vi har på Backeboskolan och hur man tillagar den vore häftigt.