Vi välkomnar vår nya medarbetare, Lisa Zetterberg, till kollegiet på Backebo!

När jag var liten ville jag jobba i en blomsteraffär för att det luktade så gott, men i tonåren började jag leda egna gymnastikgrupper och jag insåg snabbt att det var ju detta jag skulle fortsätta med; bygga relationer, bygga självkänsla och vara en viktig vuxen i barns utveckling och lärande. Så jag har utbildat mig till barnskötare och jobbat på förskola och de senaste nio åren på en skola i Värmdö kommun. Jag bor i Gustavsberg med mina två barn, 10 och 12 år gamla.

Som gammal gymnast vet jag att det gäller att hålla i och hela tiden fortsätta träna. Så jag står gärna på händer, hjular eller sitter en stund i spagat för att hålla mina gymnastiska skills igång. Vill man fortsätta kunna något så måste man fortsätta göra det!

Jag är samverkare i förskoleklass under skoldagen och följer sedan med eleverna till fritids där jag har mitt huvuduppdrag.

Vad ser du särskilt fram emot?

Jag tycker att det ska bli roligt att sätta mig in i Backebopedagogiken med teman, Levande Verkstad och variation mellan teori och praktik. Sen längtar jag efter att utforska bäcken och den fantastiska utemiljön tillsammans med barnen och få äta supergod lunch. Men först och främst ser jag fram emot att få lära känna alla barn och lära mig deras namn!