Efter en härlig sommar hägrar ett nytt läsår på Backeboskolan och skolan börjar den 17 augusti.

Vi firar som vanligt skolstarten med att ta emot de nya ettorna med finfin sång nere vid bryggan och gemensamt storslaget tårtkalas. Båtar och kaptener ordnar föräldraföreningen med vilket vi är så tacksamma över. Tårtkalaset är ett slags knytis där varje familj tar med sig en tårta och lämnar in den i köket på morgonen när ni kommer. All tårtor dukas sedan fram på långbord på skolgården. När ni går hem tar ni med ert (antagligen länsade) tårtfat. I år blir det också lite extra festligheter med anledning av att skolan fyller 30 år!

Nedan ser ni programmet i sin helhet för de olika klasserna.

Förskoleklass
9.00 Samling på stora trappan utanför matsalen för att öva sånger
Ca 9.15 Eleverna går med sina föräldrar ner till bryggan och tar emot båten med sång och musik.
Ca 10.00 Tårtkalas på skolgården och jubileumslekar
11.00 Fritids öppnar för redan inskolade elever. Tänk på att lämna över till fritids på ett tydligt sätt när ni går.

Åk 1
9.00 Samling vid Kummelnäs brygga iklädda flytvästar, för att därifrån åka båt till bryggan i skolviken, där alla andra elever, föräldrar och personal tar emot med sång.
Ca 10.00 Tårtkalas på skolgården och jubileumslekar
11.00 Fritids öppnar för anmälda elever. Tänk på att lämna över till fritids på ett tydligt sätt när ni går.

Åk 2-6
9.00 Samling på stora trappan utanför matsalen för att öva sånger.
Ca 9.15 Vi går ner till bryggan och tar emot båten med sång och musik. Alla elever går med sin lärare.
Ca 10.00 Tårtkalas på skolgården och jubileumslekar

Dagen därpå är det vanlig skoldag med start 8.10. All undervisning sker på skolan, dvs ingen idrott i Myrsjöhallen.

Varmt välkomna önskar,
Kollegiet på Backebo