Vi välkomnar vår nya medarbetare, Anders Österman, till kollegiet på Backebo!

Mitt största intresse är musik, spelar flera instrument men framförallt gitarr.
Arbetat inom skola och förskola sedan 2002. Däremellan har jag arbetat ideellt med att arrangera konserter samt som ljudtekniker på Möja Dansbana i Sthlms skärgård.Jag är född och uppvuxen på Möja och åker gärna dit så fort det finns tillfälle.

Jag tog min förskollärarexamen 2012 efter många år på Stockholms universitet. Jag hann då också med att få behörighet som musiklärare för yngre åldrar. I mitt yrke ser jag barnens egna intressen och behov som viktiga förutsättningar för bra lärandesituationer. Gemensamt utforskande och lekfullhet är nyckelord i min undervisning.

Jag är mentor för förskoleklassen men undervisar även i musik i åk 1-6

Vad ser du särskilt fram emot?
Att få se Backebos fantastiska skolgård och utemiljö gjorde valet av arbetsplats ganska lätt. Att dessutom få arbeta tillsammans med glada och så engagerade pedagoger är en ynnest! Jag ser verkligen fram emot ett spännande och lärorikt läsår med min allra första förskoleklass!