Terminen rusar mot sitt slut och det innebär att det snart är dags för vår fina tradition, Backebodagen.
Som vanligt är det strålande väder och både familj och vänner har hittat hit. Bakom Rödlöga dukas caféet upp, filtar breds ut och det ligger en skön förväntan i luften. De familjer som har förbeställt mat (detta år är det paella) går nöjda och hämtar ut den. Klockan närmar sig 16.30 och eleverna lägger sin frisyr tillrätta. Det är dags! Elever bjuder på en hejdundrande föreställning och publiken sjunger med i allsången. Stämningen står vi gemensamt för, och den är på topp!

När: 15 maj klockan 16.30
Var: Scenen på baksidan av stora skolhuset
Vem: Alla Backebofamiljer. Det är gott om plats så även mormor, kusinerna och hunden kan hänga med!

Lite att tänka på

• Nytt för i år är att baguetterna är utbytta mot en smarrig vegetarisk paella. Pris 60 kr/portion.
    Förbeställ din paella HÄR senast den 8 maj.
  • I 4-6:ans café kan man köpa dricka, kaffe och kaffebröd.
  • Samåk gärna eller åk buss eftersom vi har mycket ont om P-platser. Kommer ni med bil så ställ er gärna på fotbollsplanen

Varmt välkomna!