Så var dagen äntligen kommen! Dagen då Skolverkets film om programmering på fritids skulle publiceras. Och där var jag och våra elever med. Det var med en pirrig och förväntansfull känsla som jag redan under frukosten började söka efter oss på webben. Den 8 januari var det sagt att filmen skulle publiceras. Men ingenstans kunde jag finna det jag sökte. Fick landa i att känna tillfredställelse i att vänta likt ett barn på julafton. Så kom tillslut kvällen och jag kunde fortsätta min jakt. Denna gång med full pott och mitt sinne fylldes av en lyckokänsla som jag sällan upplevt. Sjukt stolt över hur alla inblandade lyckats förmedla samt komprimera mitt tänk kring programmering tillsammans med skapande genom olika estetiska uttryckssätt.

Jag lovar att återkomma med hur upplägget och tillvägagångsättet gick till här på bloggen inom kort. Till dess är min enda uppmaning till er alla där ute; ”Våga kasta er ut, tillsammans med eleverna klarar vi allt.”

Här kan du se filmen: https://youtu.be/cITXcSLzc_o

Vi hörs!

//Marie L Husbom, fritidshemspedagog