Skolvalet är en viktig sak för alla familjer och vi vill att ni ska kunna göra ett val som ni känner er trygga med. Därför har vi tänkt mycket på hur ska vi på bästa sätt kan berätta om Backebo så att du som förälder inte bara får de fakta som finns om skolan utan också en känsla av vad vi är och gör samt vad det kan innebära att vara elev och förälder på Backebo?

Därför har vi nu förlagt vårt informationsmöte samtidigt som skolans årliga julmarknad. På så sätt kan vi erbjuda både ett fokuserat möte för just dig som ska välja skola åt ditt barn, men också en möjlighet att via julmarknaden få en känsla för skolan och inte minst chans att möta elever, föräldrar och all personal. Att du dessutom kan få något gott att äta och dricka samt köpa hantverk ser vi som en ren bonus.

Välkommen söndag 8 december

Julmarknad kl 12-15
Informationsmöte kl 13-14

Frågor om skolvalet kan du ställa till rektor: jessica.grandin@backeboskolan.se