NY MEDARBETARE – ANKI
I januari började Anki jobba på förskolan. Här kommer en liten presentation av henne. Välkommen Anki!

Jag heter Anki Fondelius, och bor i Kummelnäs. Jag har arbetat inom barnomsorgen sedan 1999, dels i egen regi men också många år som anställd. Långt innan dess utbildade jag mig som snickare (timmerman) och arbetade inom yrket några år vilket jag dragit stor nytta av även senare. I övrigt är jag hängiven golfare och spelar innebandy regelbundet, älskar idrott men framför allt bollsporter.

Jag är pedagog på förskolan där jag träffar alla barn men har min ”hemvist” på Svalan.

Vad ser du fram emot lite extra gällande ditt jobb?
Arbetet med barn är något jag brinner för och verkligen trivs med. Varje barn har sin egen personlighet som man behöver hitta nyckeln till och det finner jag utmanande och spännande. Jag hoppas med det kunna bidra till ett gott samarbete tillsammans med era barn på Backebo.