Vi välkomnar Ansi till kollegiet på Backebo!

Jag heter Ann-Sophie, men kallas av de flesta för Ansi.
Jag är både utbildad förskollärare och grundskollärare upp till årskurs 6 och har arbetat 8 år som förskollärare och är nu inne på mitt 5:e år som lärare.

Jag är född och uppvuxen på Gullholmen, en liten ö i havsbandet utanför Orust. Via Göteborg och London flyttade jag sedan till Stockholm och har bott här sedan 1995. Jag har inte alltid arbetat i skolans värld utan jag har min bakgrund inom hotell, restaurang och är utbildad sommelier. Jag gillar att vara kreativ, äta god mat samt njuta av hav och båtliv.

På Backebo arbetar jag som svensk- och engelsklärare samt är jag mentor i årskurs 4.

Vad ser du särskilt fram emot (vad gäller jobbet)?
Jag ser framför allt fram emot att få arbeta mer tematiskt, där möjlighet ges till flera olika sätt att synliggöra elevernas tankar och teorier och där deras tidigare erfarenheter, nyfikenhet och intressen tas till vara.