Vi välkomnar vår nya medarbetare, Malin Kyllenbäck, till kollegiet på Backebo!

Är i grunden utbildad marknadsekonom och har tidigare arbetat med affärsutveckling/projektledning, försäljning och marknadsföring. För ungefär 2 år sedan bestämde jag mig emellertid för att ändra riktning i min karriär eftersom jag hade möjlighet att pröva på ett heltidsvikariat på en grundskola, vilket öppnade upp en dörr till skolans värld som genast fångade mitt intresse och inspirerade mig. Jag har tidigare jobbat på en högstadieskola i Vaxholm där jag först ansvarade för en förberedelseklass för att sedan gå över till att jobba som lärare i svenska, engelska och idrott.

Vid sidan av mitt yrke har jag diverse intressen. Jag har alltid varit en energisk person och idrottar därför mycket. Har gått på allt från konståkning och friidrott till ishockey men älskar framförallt tiodans (”tänk let´s dance”) och löpning och har tävlat i båda. Tycker även mycket om att resa och åka båt i Stockholms vackra skärgård tillsammans med min familj, jag bor med man och två barn i Vikingshill.

Min roll på Backeboskolan är som samverkare i förskoleklassen samt fritidspedagog fram till mitten av mars, därefter kommer jag att kliva in som co-teacher i åk 4-6, en

Vad ser du särskilt fram emot här på Backebo?

När jag flyttade till Vikingshill sa jag till min man: ”den där skolan är min drömskola – den ser ut som en riktig Barnen-i-bullerbyn-skola. Det är helt unik miljö som är fantastisk att få vistas i och jag ser verkligen framemot att lära känna såväl elever som personal på Backeboskolan!
Det skall bli otroligt spännande att få möjlighet att arbeta med de olika uppdragen jag tilldelats under vårterminen. För egen del kommer det att hjälpa mig i min kompass kring vad för typ av lärarroll jag på sikt vill satsa på. Jag brinner för att hitta elevers intressen och passioner i livet och koppla dessa till undervisningen – det är först då riktig magi, nyfikenhet och vetgirighet uppstår och det är fantastiskt att få vara med på den resan!