Jag heter Tijana Janackovic och är grundskolelärare med inriktning årskurs 4-6. Jag har tidigare arbetat på en väldigt stor skola på Värmdö och ser nu fram emot att arbeta på en mindre skola. Utöver läraryrket har jag även studerat barnkultur som handlar om kultur för barn, barns eget skapande samt barns upplevelser av kultur.

Under lediga dagar spenderar jag min tid tillsammans med min familj och släkt. Vi gör det allra mesta tillsammans, några favoriter är att promenera, äta god fika och spela badminton.

Jag undervisar åk 4-6 i So och No och är även mentor för härliga klass 4.

Vad ser du särskilt fram emot här på Backebo?
Jag ser fram emot att få integrera min barnkultur- och lärarutbildning i klassrummet, att få skapa och arbeta med barns kultur i undervisningen. Jag ser också fram emot att tillsammans med eleverna utmana mig själv och lära mig mer på ett roligt och givande sätt.