VEM ÄR DU?

Jag heter Åsa Rosenquist och bor ihop med det jag värdesätter mest i hela världen, min man, mina barn och vår nya kelgris Paxton som är en American shepherd. När jag är ledig är jag gärna ute i naturen i närområdet eller på vårt landställe i Stavsnäs. Det som ger mig en massa positiv energi är när jag får vara med familj och vänner. Jag drömmer om ett stort hus på landet med massa djur och plats för många. De som känner mig väl vet att jag älskar Starbucks kaffe och är galen i färgen rosa.

Jag är legitimerad förskollärare, och har arbetat i 17 år inom förskolan med barn i åldrarna 1-5 år. De senaste åren har jag varit mentor och undervisande förskollärare i förskoleklass på Backebo, sååå kul. Längtade, trots att jag gillade mitt uppdrag, efter nya utmaningar och har nu fått möjlighet till det på Backebo. Det har inte alltid varit så självklart för mig att jag skulle arbeta som förskollärare då min stora dröm har varit att bli polis. Men under tiden jag väntade på att få söka till Polishögskolan fick jag ett vikariat på en skola i en åk 1. Det var så otroligt roligt att få arbeta med barn och jag kände att det passade mig. Efter dryga 20 år i yrket kan jag nog säga att jag valde rätt 🙂

VAD ÄR DIN ROLL PÅ BACKEBO?

Min nya roll är som lärare i mellanstadiet, dels som extra stöd för elever och dels som vikarierande mattelärare. För mig är det viktigt att vara en trygg person för alla elever på skolan och för mina kollegor. Jag vill att alla ska känna att till Åsa kan man komma och bara prata men också få hjälp med stort som smått. Jag strävar efter att kunna fylla elevernas skoltid med både nyttigt lärande med också glädje, samhörighet och lite magi.