Efter en härlig sommar hägrar ett nytt läsår på Backeboskolan och skolan börjar den 16 augusti. Vi firar som vanligt skolstarten storslaget, och för första gången på flera år verkar det som att vi inte behöver ta hänsyn till Covid vilket betyder att alla elever, föräldrar, syskon och andra närstående är välkomna!

Det blir som vanligt båttur för blivande åk 1. Tack till föräldraföreningen som ordnar båtar och kaptener!

Vi hoppas också att alla familjer vill återuppta traditionen med att bidra med en tårta till vårt storslagna tårtkalas! Ni lämnar in tårtan i köket på morgonen när ni kommer och tar med ert (antagligen länsade) tårtfat hem igen när ni går för dagen.

Nedan ser ni programmet i sin helhet för de olika klasserna.

Förskoleklass
9.00 Samling på stora trappan utanför matsalen.
Ca 9.30 Eleverna går med sina föräldrar ner till bryggan och tar emot båten med sång och musik.
Ca 10.00 Upprop i klassrummet.
Ca 10.30 Tårtkalas på skolgården.
11.00 Fritids öppnar för redan inskolade elever. Tänk på att lämna över till fritids på ett tydligt sätt när ni går.

Åk 1
9.00 Samling vid Kummelnäs brygga iklädda flytvästar, för att därifrån åka båt till bryggan i skolviken, där alla andra elever, föräldrar och personal tar emot med sång.
Ca 10.00 Upprop i klassrummet.
Ca 10.30 Tårtkalas  på skolgården.
11.00 Fritids öppnar för anmälda elever. Tänk på att lämna över till fritids på ett tydligt sätt när ni går.

Åk 2-6
9.00 Samling i klassrummen för att öva sånger.
Ca 9.30 Vi går ner till bryggan och tar emot båten med sång och musik. Alla elever går med sin lärare.
Ca 10.00 Upprop i klassrummen
Ca 10.30 Tårtkalas klassvis på skolgården.

Dagen därpå är det vanlig skoldag med start 8.10.

Varmt välkomna önskar,
Kollegiet på Backebo